Dot. realizacji Projektu „Via ad Artes – program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola”
KSI nr POKL.09.01.02-16-053/09
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
REGULAMIN NABORU I UCZESTNICTWA
w Zespole Szkół Ogólnokształcących – III Liceum Ogólnokształcącym
z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej-Curie w Opolu
Regulamin określa zasady naboru i uczestnictwa w projekcie pn. „Via ad Artes – program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola” (dalej zwany Projektem) w ramach Działania 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, realizowanego przez Urząd Miasta Opola oraz licea ogólnokształcące funkcjonujące w Opolu. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
I. Postanowienia ogólne.
-
Do udziału w projekcie mogą ubiegać się uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących – III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej-Curie w Opolu.
-
Projekt obejmuje następujące elementy programu rozwojowego:
a) zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie biologii, chemii, fizyki, matematyki,
b) zajęcia kompetencyjne z wykorzystaniem ITC
c) warsztaty doradztwa zawodowego. -
Beneficjenci mają prawo udziału w jednym, dwóch lub trzech elementach programu rozwojowego jednocześnie.
-
Zajęcia ukierunkowane na rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie biologii, chemii, fizyki, matematyki
a) przeznaczone są dla 60 osób. Kwalifikacja beneficjentów odbędzie się na podstawie procedury rekrutacyjnej.
b) liczba godzin w ramach 1 grupy: 49 godzin lekcyjnych/ na osobę;
c) Zajęcia będą odbywać się 2 razy w tygodniu po 2 godziny lekcyjne;
d) beneficjentom zapewnione zostaną bezpłatnie materiały edukacyjne (podręcznik, materiały ćwiczeniowe, materiały piśmienne,);
e) zajęcia będą odbywać się od października 2009 r. do maja 2010 r. -
Zajęcia kompetencyjne z wykorzystaniem ITC
a) przeznaczone są dla 60 osób. Kwalifikacja beneficjentów odbędzie się na podstawie procedury rekrutacyjnej.
b) liczba godzin w ramach 1 grupy: 1 godzina lekcyjna/ na osobę;
c) Zajęcia będą odbywać się 1 raz w tygodniu po 1 godzinie lekcyjnej;
d) beneficjentom zapewnione zostaną bezpłatnie materiały edukacyjne (materiały ćwiczeniowe, CD);
e) zajęcia będą odbywać się od października 2009 r. do listopada 2009 r. -
Warsztaty doradztwa zawodowego:
a) przeznaczone są dla 60 osób. Kwalifikacja beneficjentów odbędzie się na podstawie procedury rekrutacyjnej
b) liczba godzin w ramach 1 grupy: 2 godziny lekcyjne/ na osobę;
c) Zajęcia będą odbywać się 1 raz w tygodniu po 1 godzinie lekcyjnej;
d) zajęcia będą odbywać się od października 2009 r. do marca 2009 r. -
Uczestnictwo w Programie rozwojowym szkoły jest bezpłatne.
II. Kryteria wyboru beneficjentów projektu oraz warunki ich uczestnictwa w projekcie.
-
Informacja o terminie rekrutacji zostanie ogłoszona na stronie internetowej projektu, stronie internetowej szkoły oraz tablicy informacyjnej szkoły.
-
Warunkiem ubiegania się o uczestnictwo w projekcie jest złożenie wypełnionego i podpisanego przez ucznia i jego rodziców „Formularza Zgłoszenia Udziału” stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu, do dnia 13 października 2009 w sekretariacie szkoły;
-
Ostatecznej rekrutacji uczestników dokonuje Komisja Rekrutacyjna, powołana Zarządzeniem Dyrektora szkoły.
-
Komisja Rekrutacyjna dokonuje wyboru uczestników spośród uprawnionych beneficjentów, na podstawie złożonych przez uczniów „Formularzy Zgłoszeń”,
-
Zgłoszenia uczestnictwa po wyznaczonym terminie nie będą brane pod uwagę.
-
W przypadku dużej liczby chętnych dodatkowo decydować będzie:
- kryterium dochodu (priorytetowo będą traktowani uczniowie o najniższych
dochodach, dochód obliczany wg ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. 2003 nr 228, poz. 2255 z późn. zm.)
- zameldowanie na terenach wiejskich,
- oceny uzyskane na koniec roku szkolnego 2008/2009 z biologii, chemii, fizyki, matematyki,
- kolejność zgłoszeń. -
Komisja Rekrutacyjna sporządza listę rezerwową osób, które nie zakwalifikowały się do udziału w projekcie. Lista ta będzie podstawą ponownej rekrutacji,
w przypadku rezygnacji beneficjentów z udziału w projekcie z uwzględnieniem
ust. 6. -
Informacja o zakwalifikowaniu się do udziału w projekcie poszczególnych beneficjentów zostanie zamieszczona na tablicy informacyjnej w szkole.
-
Decyzja komisji jest ostateczna i nie podlega odwołaniu.
-
Zakwalifikowany do udziału w projekcie uczeń zobowiązany jest do wypełnienia „Deklaracji Uczestnictwa”, którą stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
-
Skreślenie z listy uczestników projektu następuje, gdy:
1) uczeń rezygnuje ze szkoły,
2) opuścił powyżej 20% zajęć w danym module bez usprawiedliwienia,
3) przerwał udział w projekcie,
4) inne losowe wydarzenia.
W przypadku wystąpienia ww. okoliczności uczeń, który zostaje skreślony z listy uczestników projektu oddaje otrzymane materiały dydaktyczne. Zostaną one przekazane osobie z listy rezerwowej. -
Beneficjenci mają obowiązek wykazania się 80% frekwencją udziału w zajęciach. Niespełnienie powyższego warunku powoduje wykluczenie z projektu.
-
Istnieje możliwość usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach.
III. Postanowienia końcowe.
-
Bieżące informacje na temat zajęć (w tym harmonogramy zajęć) w ramach projektu będą publikowane na stronie internetowej projektu oraz na tablicy informacyjnej w szkole.
- Za kontakt z beneficjentami odpowiada koordynator szkolny zatrudniony w szkole.
- Beneficjent wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).