Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr III z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej - Curie w Opolu

 

O szkole \ Rankingi


III LO im. M. Skłodowskiej – Curie w Opolu
w  Rankingu Szkół Kompetencji Przyszłości 2018
jako jedyna szkoła z Opola !


Patronem rankingu jest Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Rzeczpospolita. Zestawienie  wyróżnia szkoły, które sprzyjają zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi kompetencji praktycznych uczniów.

Ranking tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii.
Uczestnicy olimpiady działają w zespołach i mają za zadanie zrealizowanie własnego projektu społecznego, czyli lokalnej inicjatywy zmieniającej otoczenie na lepsze.
Tytuł “Szkoła Kompetencji Przyszłości” otrzymało 140 szkół w Polsce, których uczniowie najlepiej poradzili sobie z wyzwaniem zarządzania projektem, autoprezentacji czy pracy w zespole. To kompetencje przyszłości, które pozwolą uczestnikom nie tylko poradzić sobie na rynku pracy i prowadząc własną firmę, ale też rozwinąć zaangażowanie społeczne.

Jakie kompetencje zdobywają uczniowie?
Zarządzanie projektem

Dla uczestników realizacja projektu w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii jest często pierwszym poważnym doświadczeniem, w którym muszą się wykazać umiejętnościami menedżerskimi. Realizacja projektu społecznego wymaga tych samych umiejętności, co prowadzenie projektu biznesowego.

Rozwiązywanie problemów
Uczniowie wychodzą z klas i aktywnie działają w swoich społecznościach. Często mierzą się z sytuacjami, których nie przewidzieli - np. trudnościami w pozyskiwaniu partnerów, czy niskim budżetem na projekt. Kreatywne rozwiązanie problemów bardzo często jest jednym z ważniejszych wspomnień uczestników.

Praca zespołowa
Uczestnicy Olimpiady realizują projekty w zespołach od 2 do 10 osób. Dzięki temu uczą się współpracy w grupie i często po raz pierwszy pokonują sytuacje konfliktowe.
Nawiązywanie relacji biznesowych
Zespoły pozyskują partnerów i patronów projektu. Aby nawiązać relacje, muszą przygotować plan, jak będą pozyskiwać np. firmy, czy lokalne władze samorządowe. Cel społeczny projektów często pomaga w nawiązaniu takich pierwszych relacji.

Przywództwo
Praca w zespole daje uczniom możliwość bycia liderem i sprawdzenia swoich sił w zupełnie nowych sytuacjach. Kluczowe dla skutecznego przeprowadzenia projektu jest umiejętne dzielenie się zadaniami i rolami w zespole.

Wrażliwość społeczna
Zadaniem uczniów jest realizacja projektu, który w realny sposób zmienia świat na lepsze. Wypracowują oni rozwiązania odpowiadające na problemy innych ludzi. Społeczny wymiar projektu buduje wśród uczniów poczucie sprawczości i postawę odpowiedzialności za innych.


Dlaczego są to Kompetencje Przyszłości?
Według raportu przygotowanego przez World Economic Forum (Future of Jobs Report 2016),
w XXI wieku aż 30% wcześniej poszukiwanych przez pracodawców kompetencji zostanie zastąpionych przez kompetencje społeczne - motywowanie, inteligencję emocjonalną, komunikację, nauczanie innych i współpracę. Zmiany w biznesie i nowe rozwiązania technologiczne wymagają zespołów kreatywnych i gotowych na zmiany ludzi. Pracodawcy szukają u kandydatów do pracy praktycznego doświadczenia, inicjatywy i zaangażowania społecznego.


20 czerwca br. w Warszawie, zespół uczniów z opolskiej Trójki, biorących udział w Olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”,  weźmie udział w uroczystej gali dla wyróżnionych szkół i otrzyma certyfikat z zarządzania projektami sygnowany przez Project Management Institute R.E.P.
Uczennice klasy I a = humanistycznej ( wychowawca mgr Maciej Skoczylas) – zaprezentują projekt „Rozumiemy się bez słów”,
dotyczący nauki języków migowych wśród młodych ludzi.
Skład Zespołu: Anna Domagała, Laura Gawlik, Magda Grabowska, Zuzanna Kolbusz, Dominika Strzelecka, Lianna Tadevosyan.



 

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.